Jumaat, 19 Julai 2013

Pablo Aimar hampir pasti ke Harimau Selatan


Pablo Aimar 1

Desas desus kemasukan pemain ternama dunia, Pablo Aimar ke pasukan Harimau Selatan hampir pasti apabila diumumkan sendiri Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ), DYAM Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim. Persetujuan itu hampir pasti yang akan menyarung jersi Merah Biru sekaligus mencorak kancah bolasepak Malaysia. Selepas kemasukan bekas penyerang Sepanyol, Daniel Guiza dimusim 2013, kini bekas pemain tengah Valencia CF pula akan membantu skuad Harimau Selatan mengemudi Liga Malaysia 2014 apabila kontraknya bersama kelab SL Benfica tamat pada 1hb Julai 2013 lalu.

Dilahirkan pada 3hb November 1979 yang kini berusia 33 thn, Pablo Aimar yang berasal dari Argentina pernah beraksi bersama skuad Kebangsaan dengan 52 penampilan dan menjaringan 8 gol. Perlawanan terakhir pada aksi antarabangsa adalah ketika bertemu Peru pada 11hb Oktober 2009 dibawah Jurulatih Diego Maradona.

Jika dilihat secara matematiknya, Pablo Aimar dilihat mampu membantu jentera serangan seperti mana beliau membantu SL Benfica di saingan UEFA musim 2011/12 dengan menyingkir Naib Juara BPL musim 2011/2012 ketika itu, Manchester United diperingkat kumpulan sebelum tewas kepada Chelsea di Suku Akhir agg. 3-1 yang ketika Chelsea dinobatkan sebagai Juara UEFA Champion League menewaskan Bayern 2-1.

Pablo Aimar yang sebelum ini tiba di Johor Bahru bagi mengadakan pertemuan secara peribadi dengan DYAM Tunku Mahkota Johor dan kelihatan menyaksikan perlawanan Johor Darul Takzim menentang Singapore Lions XII di Singapura telah menimbulkan pelbagai spekulasi Liga Malaysia.

Pablo Aimar vs Chelsea

Pablo Aimar vs Ac Milan
 
Pablo Aimar 3
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...